bouwmeestersoppad.reismee.nl

en dan gaan ze weer...!

Hallo luitjes, als ik kon dichten zou ik nu iets moois kunnen maken van de bladeren die kleuren aan de bomen, de wind die de eerste gevallene door de straten blazen.. Deze gevenmooie kleurenplaatjes tegen onze buxushaagjes! De regen valt soms met felle windvlagen en tussendoor straalt dan ineens weer een fel zonnetje. De winterkleren en de warme sjaals komen uit de kasten.Dit alles is nog maar net begonnen en wij gaan het allemaal nog even uitstellen door vandaag het vliegtuig te nemen naar Mozambique. Het is daar nog een behaaglijke temperatuur van ver in de 20 graden. Dus we gaan onze zomerspullen daar nog even verder verslijten... Gert is nog in gevecht met de kilo's. Zal ik nude bergschoenen aan doen of in de koffer stoppen, iedere reis weer de vraag en iedere reis gaan ze gewoon weer, met tegenzin, aan de voeten mee. Gevolg is dat bij iedere douanecontrole niet alleen de riem maar ook de schoenen uit moeten.. Ja, ja dat reizen, je moet daar ook weer niet te licht over denken...

We reizen met Sawadee. We gaan Mozambique, Malawi en Zambia bezoeken. We vliegen vanavond om 21 uur. Op 1 november komen we weer terug! Ik ga proberen om jullie tussendoor wat te vertellen van onze belevenissen!

Allemaal veel groetjes en liefs, Gert en Els.

Angela

Wij wensen jullie een hele fijne reis en zullen het verslag hiervan met veel plezier lezen en onderwijl stel ik een menu samen, doe de boodschappen, ruim het huis op, voor het bezoek dat dit weekend komt. En ga ook nog even genieten van het zonnetje die we tussen de dwarrelende bladeren en regenbuien door zien. Maar voor 20 gr moet hier wel de kachel aan.
Luitjes, veel plezier!
Liefs van ons.

Aad en Karin

Hoi Els en Gert

Wat vervelend allemaal
Je tas inpakken en dan niet weten wat je met die rare grote schoenen moet doen
Zeker die van gert
Maar als jullie het niet zien zitten zijn er altijd 2 mensen uit de Beemster die daar geen problemen over maken
Wij moeten nog even wachten of we die kant ook op gaan
Eerst maar even een sportieve uitdaging doen in twente 21 km hardlopen en daarna 21 km fietsen en Zo te zien is het weer niet echt met ons maar we doen het er mee
Ik hoop dat jullie weer lekker gaan genieten en kom weer heel en gezond thuis

Aad en Karin

Hans en Christine

Het herfst feest

Paddestoelen, beukennootjes, dwarrelblaadjes, rood en geel.
Buiten vind je al die schatten van de herfst, zoveel, zoveel.

Regenvlagen, hagelbuien, pijpenstelen, hondenweer.
Maak een paraplu van blaadjes en geen druppel raakt je meer.

Spinnenwebben, nevelslierten, de geheimen van de mist.
Wie dit feest niet mee wil vieren heeft zich in de herfst vergist.

Ik zou willen dat ik dit geschreven had, maar helaas! Ach, het gaat om het idee. Ondanks dat wij de zomer (op welke dag viel hij dit jaar ook alweer?) achter ons moeten laten, vinden wij met de lente, de herfst toch een van de mooiste jaargetijden. Wij zullen proberen iets voor jullie over te laten als jullie terugkomen.

Geniet en laat ons s.v.p. genieten, zoals altijd!

Christine en Hans.

Ine

Hoi,hoi,
Misschien loopt Gert al wel op z'n sokken door de douane en alstie niet oppast met z'n riemlose broek op z'n enkels! Enkele negatieve dingen van het reizen! Maar: geniet er weer erg van, wij lezen heel erg graag mee.
Liefs, Cor en Ine. (Even snel gekeken: Week 36 kan zeker al niet!)

ingrid

een hele goede reis, veel plezier dat wordt weer genieten!! ook namens mama heel veel plezier en liefs
doei, groetjes en liefs ingrid

Karin van bavel

Hoi Els en Gert,

Geniet er weer van en vertel jullie mooie verhalen aan ons "zielige" thuisblijvers. Vanochtend de verwarming maar aan gedaan, we moeten nu toch echt afscheid nemen van de zomer. Maar ook wij hebben over 2 weken weer een weekje zon in Egypte!!
Veel plezier!

Groetjes van Karin.

José

Ik volg jullie hoor! Al weer heimwee naar de Zambesi en het land. Vertel jullie verhalen!

Henk

Hoi Els en Gert,

Ik ben heel nieuwsgierig over Mozambique. Geniet ervan.

Ik vertrek zo naar Schiphol. Tot over een week.
See you in Malawi!!

Groeten,
Henk

phil.

hallo mensen, gert hoe is het met je knie en heb je mee geholpen met groente snijden ? het is weer n mooi spannend verhaal .geniet,groetjes ook v kees .