bouwmeestersoppad.reismee.nl

We gaan weer vertrekken... naar Myanmar!

Hallo allemaal, ja, we gaan weer oppad.Drie maanden zijn we nu thuis geweest. We hebben de feestdagen gezellig doorgebracht en ook de tijd genomen om eens wat dingen in huis aan te pakken... gezellig bijgekletst met familie, vrienden en kennissen.

De voordevakantieborrel(hap) was ook weer goed geregeld! Maar nu is het dan toch weer tijd om de koffers te pakken.

Myanmar wordt het deze keer, jullie waarschijnlijk beter bekend als Birma. We hebben van oud reisgenoten mooie verhalen gehoord over dit land en er ook prachtige foto's van gezien.

We hebben de reis geboekt bij Dim-Sum.(http://www.dim-sum.nl/ Bergvolkerenreis) Ook overdeze organisatiehebben we goede verhalen gehoord en wat ons aantrekkelijk leek was het feit dat ze vaak met kleine groepen reizen. Nu is dat deze keer niet echt het geval, de reis is volgeboekt en dat betekent dat we met een groep van 14 mensen rond gaan trekken. We gaan wat geisoleerd levende stammen opzoeken. Dit gaan we al wandelend doen. Ook zullen we de nodige tempels, pagodes en stupa's gaan bekijken. We gaan varen over het Inlemeer en we slapen in kleine hotels.

Aanstaande zondag laten we ons naar Schiphol brengen... en dan vertrekken we maandagmorgen. Het zal ruim 14 uur vliegen worden met een overstap in Singapore. De reis gaat 22 dagen duren, wij hebben er dan nog een paar dagen aangeplakt en gaan dan wat rondkijken in de delta rondom Yangon, dit is dehoofdstad.

We hebben van de reisorganisatie gehoord dat er weinig verbinding zal zijn met de mobiele telefoon. Ook wat betreft het emailen schijnt er niet veel mogelijk te zijn. Dus misschien dat ik jullie het verhaal pas kan vertellen als we weer terug zijn.... Twee maart vallen we weer op de klep...

Veel liefs en groetjes aan iedereen, doeiiiiiiiiiiiiiiii, Gert en Els.